Uz pomoć ovoga svako malo online poslovanje može postati veliko

by Tijana S.
Vreme čitanja: 4 minuta
online poslovanje

Amazon i Gugl su nastali u garaži, Airbnb su osnovala dva cimera i to sve zato što im je trebao dodatna zarada kako bi mogli da plate račune, a vi i dalje mislite da ako nemate fensi kancelariju, ne možete da uspete? Odmah da vam kažem, ta vam priča ne pije vodu.

Sva tri navedena giganta imaju nešto zajedničko. Verovatno ste odmah pomislili na uspeh, što je i normalno, ali da li ste se zapitali kako je do tog uspeha došlo i kako se taj uspeh već godinama neruši, već naprotiv postaje još jači? Naime, svima im je zajedničko to što nam kroz priču ispračaju zašto je to što rade važno za običnog smrtnika.

Pripovedanje u poslovnom okruženju

U poslovnom svetu komunikacija je ključna. Bilo da se radi o razmeni ideja, prodaji proizvoda ili slično tome. Ako poslujete, onda se bavite ubeđivanjem.

Realnost je da ćete retko koga ubediti u nešto ako mu samo nabrojite činjenice. Ali ako im te činjenice kažete kroz priču, publika će vas čuti, razumeti i verovati.

Pripovedanje je tehnika koja činjenice približi publici tako da ih ona zapamti.

Kada se umotaju u priču, podaci i činjenice postaju još upečatljiviji i nezaboravni. Čovek se veže za njih i priču penosi drugima.

Zašto je pripovedanje dragoceno za poslovanje, a posebno ono online?

Poslovna komunikacija odnosi se na svest, pamćenje i ubeđivanje. Ništa od toga nije pripovedanje.

Naime, tehnologija se uvek menja, ali ljudi ne. Ljudi uvek žele iste stvari: da budu uspešni u poslu i da im to da osećaj sigurnosti, kao i da su uvek u blizini onih do kojih im je stalo.

Sada ćemo kroz primer, svima dobro znan, da pokažemo moć priče. Setite se nekog filma koji ste gledali prošle godine. Koji niste gledali više puta, već samo jednom.  Sada zamislite situaciju u kojoj vas neko pita o čemu se radi u filmu. Naravno , da biste se setili. Verovatno bi vam se u sećanje prvo vratili glavni likovi, njihove priče, kako su reagovali jedni na druge… Potom biste se setili prostora gde su živeli, ulice… Setili biste se svojih osećanja dok ste gledali film.

Sada probajte da se setite neke poslovne prezentacije od prošle nedelje ili pre mesec dana. Sećate se da su bili slajdovi ispunjeni dobrim sadržajem sa obrazloženjima svake tačke i verovatno je to to. Sem ako niste zaluđenik za temom sa prezentacije.

Zašto je to tako? Pa problem nisu informacije, već način na koji ih neko prenosi vama. Prosto, priče će se pre urezati u pamćenje, od bilo kojih navedenih suvih činjenica.

Online kompanije i uostalom sve one koji su u tehnološkoj niši treba da pričaju priče. Šta je to što će njihova roba ili usluga olakšati život prosečnom potrošaču. Zapamtite, priča nije samo o tome šta vaš proizvod ili usluga može, već šta potrošač može da ima sa njom.

Nemojte misliti da pripovedanje priči funkcioniše samo za neprofitne organizacije ili tome slično. Svaki put kada vam neko kroz priču prenese nešto o nekom proizvodu, to uglavnom ostaje u našoj podsvesti. Pogotovo kada je ta priča kvalitetno ispričana – tada se ona pored urezivanja u naše sećanje i prepričava ljudima u okolini.

Koje su kuljučne veštine pripovedanja priče?

Uvek imajte na umu da svaka sjajna priča ima slične zajedničke elemnte. Kada njih posložite u svoju priču dobijate pun pogodak.

Kako se piše pravilna struktura priča za bilo koju nišu, pročitajte OVDE.  

Za kraj ide naša priča

Vlada se godinama bavio internet trgovinom. Naučio je svaki njen deo ne bi li bio uspešan i znao je da je oglašavanje u jednom takvom poslu neophodno. Prosto, danas ne možete da se bavite bilo kojim poslovanjem, a da ne koristite oglašavanje. Bez oglašavanja za vas niko ne zna. Bez oglasavanja vi ne možete da radite normlano. Bez oglašavanja od vas nikada neće postati brend. Prosto rečeno, bez oglašavanja vi ste niko i ništa.

Međutim, kada poželite da krenete sa oglašavanjem onda se susrećete sa nekim preprekama koje su po pravilima platforme gde hoćete da postavljate oglase. Tako na primer popularni Facebook ne dozvoljava da se oglašavaju proizvodi za mršavanje sa fotografijom na kojoj je prikazano pre i posle žensko telo, jer smatra da to utiče na psihu žena. Takođe, Facebook je poznat po čudnom algoritmu koji se često menja.

Onda je tu i Google, koji gledajući uopšteno ni malo nije jeftina platforma. Plus, kao iz aviona prikazuju koji je sadržaj u pretrazi sponzorisan, a koji ne. Prosečan potrošač kada vidi da je nešto sponzorisano će retko kada kliknuti na takav tekst. Postoje i druge platfomre, ali svuda neka začkoljica.

Zbog toga je Vlada rešio da više ne misli o tome gde će se oglašavati – napravio je svoju oglasnu platformu NATIVE MEDIA. Ovo je platforma za nativne oglase, što znači da nisu dosadni potrošačima. Nativni oglas deluje kao bilo koji članak na nekom od informativnih ili bilo koje druge vrste portala, publika kada uđe na portal ni ne može da uoči da je u pitanju plaćeni oglas. To je priča (baš kao ova što sada čitate) koja im je zanimljiva.

Sa ovakvom vrstom oglasa on će biti vidljiv relevantnoj publici, tako da će najbrže doći do potrošača koji zaista žele njegov  proizvod ili uslugu. Kako pravila nisu oštra (i slobodno možemo reći nebulozna), vrlo brzo je Native Media postala među boljim platformama u regionu.

Tako da ako rešite da pokrenete internet marketing kamapnju, onda samo pritisnite OVDE i napokon postanite vidljivi svojoj ciljnoj grupi!

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x