Viber marketing: Kompletan vodič

Viber

Kako je Viber veoma popularan, kako u našoj zemlji tako i u čitavom regionu, onda ste sigurno razmišljali o tome kako da ga iskoristite u svrhe svog poslovanja. Verovatno ste se pitali da li postoji nešto poput Viber biznis profila? Da, postoji, a ovaj članak je celokupni vodič za korišćenje istog. 

Šta je Viber? 

Viber je aplikacija za pametne telefone koja omogućava trenutnu razmenu poruka i poziva preko interneta. Naravno, uz pomoć nje se može deliti i lokacija, datoteke, kao i kratki video klipovi. Korišćenje Vibera je potpuno besplatno. Za registraciju je potreban telefonski broj, a ne mejl kao kod većine drugih. 

Viber prikazuje sve vaše kontakte iz imenika telefona, pa čak i one koji nemaju pomenutu aplikaciju. Tako da svoje prijatelje lako možete „pozvati“ da počnu da koriste Viber

Zašto treba da koristite Viber u poslovne svrhe? 

Viber ima više od 1 milijarde korisnika, a više od 7 miliona poziva, poruka, fotografija i stikera se razmeni svake minute na ovoj aplikaciji. Od toga 30% je slanje stikera, a 50% odlazi na deljenje fotografija i video klipova, pa je kao takav Viber odlično polje za dobru marketing kampanju. 

Vrste poslovnih ponuda aplikacije Viber 

Opcije za poslovni viber
[crp]

Kada odete na deo aplikacije koji je namenjen poslovanjima – Biznis Viber, sigurno ćete biti pomalo zbunjeni, jer čete videti više opcija koje pruža. Nemojte da gubite nadu, ništa nije komplikovano kao što izgleda. 

Naime, kada je reč o marketingu imaćete da birate među opcijama: Oglasi (Ads), Zajednica (Communities), Promotivni stikeri (Promotional Stickers) i Poslovne poruke (Busniess Messages). Pored navedenih opcija koje su odlične za marketing, postoje još dve na biznis platform Vibera, a to su:  E-trgovina (Ecommerce) i Viber bez prodavca  (Viber Out Resellers). Mi ćemo se fokusirati na one koje su vezane za temu ovog teksta, tj. marketing. 

Da li zaista možete imati dobar marketing korišćenjem istih? Definitivno da I to od svake ponuđene opcije. Samo treba da ih pokrenete u smeru u kojem ide vaše poslovanje. 

Šta su Viber oglasi (Ads)? 

Viber oglasi se korisnicima uglavnom prikazuju na kraju poziva, u vidu banera na laptopovima i računarima, kao i na stranici gde se traže stikeri. Apliciranje da počnete Viber marketing kampanju u oglašavanju je lako. Naime kad odete na Viber za poslovanja i pritisnete opciju oglasi, doći ćete do dele u kom treba da aplicirate za iste.  

Od podataka treba da ostavite ime i prezime, ime kompanije i mejl. Potom da odaberete među ponuđenim opcijama državu u kojoj poslujete, vašu ulogu u firmi, industriji u koju spada poslovanje i da odredite kategoriju kompanije. Nakon toga odredite budžet kampanje i napišete opis vašeg poslovanja. Ako ste firma koja se bavi isključivo poslovanjem sa drugim poslovanjima (B2B), onda treba da otkačite kvadratić koji je namenjen upravo za to, a ako ne samo preskočite ovo polje. Na kraju otkačivanjem potvrdite da ćete poštovati sva pravila Vibera i potvrdite prijavu. 

Nakon apliciranja kontaktiraće vas korisnička podrška da utvrdite sve detalje. Oni će vas uputiti na dalje korake. 

Šta je Viber zajednica (Viber Community)? 

Omogućuje vam da napravite kanal za obaveštenja vezana za vaše poslovanje. Članovi vašeg Viber Community-a mogu da dele i svoje vesti, naravno ako im omogućite tu opciju, a ako ne – onda mogu da prate ono što vi postavljate. 

Da biste otvorili Viber zajednicu, neophodno je da se prijavite za pomenutu opciju na u Biznis Viberu (Viber for busniess), oni će prvo razmotriti vašu prijavu i obavestiti vas o korišćenja pomenute aplikacije u poslovne svrhe. 

Svaki korisnik Vibera može da zaprati vašu zajednicu, jer korisnici mogu da pretražuju iste kroz pretraživač na aplikaciji. 

viber

Otvoriti zajednicu na pomenutoj aplikaciji nije teško. Sve što treba da uradite je da odete na svoju tzv. čet listu ili listu sa porukama. Kliknete na ljubičati kružić na kojem je oblačić sa poukom. Sada ćete videti da je druga opcija koja vam se pruža New Community. Odaberete kontakte za koje želite da budu administratori zajednice i koje želite da dodate, a potom odaberete ime koje želite da bude za vaše “parče” Vibera.. Izaberite sliku koja će obeležavati zajednicu i ispišite kratak opis iste. Na kraju pritisnete samo Done (gotovo). 

Zanimljivo je da kada neko skine vaše stikere da ih koristi on može automatski postati deo vaše Viber zajednice.  

Šta su Promotivni stikeri (Promotional Stickers)? 

Ova opcija pre svega služi da se podigne svest o vašem brendu i napravi njegova promocija. Promotivni stikeri mogu biti besplatni ili da bise koristili moraju se platiti. Naravno, da bi vaši stikeri bili dobrog dizajna neophodno je da angažujete profesionalnog ilustratora koji će ih kreirati po profilu vašeg poslovanja. Takođe, neophodno je da budu atraktivni za korisnike ne bili oni želeli da ih svakodnevno koriste. 

Da bi postavili stikere na Viber aplikaciji neophodno je da aplicirate, a polja za popunjavanje aplikacije su ista kao i polja za aplikaciju za oglase. 

Šta su Poslovne poruke (Busniess Messages)? 

Uz pomoć istih možete obaveštavati i informisati korisnike o svim ponudama ili novostima koje ima vaše poslovanje. Da bi ova kampanja bila uspešna, treba da imate dobru bazu korisnika.  

Viber vam omogućava da jasno definišete svoj oglas po geo lokaciji, operateru, platformi – Android ili iOS, vremenu slanja, uređajima korisnika, jeziku, državi i mreži (Wirelles, 3G/4G/5G).  

Da bi poruka u očima korisnika bila relevantna Viber koristi plav znak za nešto što je otkačeno tačno ne bi li svoje korisnike uverio da se ne radi o spam poruci. 

Sada kada smo prošli glavne opcije za marketing, treba da pomenemo i alate koje pruža Viber aplikacija, a koje će poboljšati vašu marketing kampanju: 

Analitika Viber profila 

Kada ste administrator Viber zajednice, onda vam aplikacija daje informacije o istoj ne bi li videli da li dobro funkcioniše. Možete videti: 

  • Broj pregleda 
  • Pozive koji su poslani i one koji su prihvaćeni 
  • Broj sviđanja i ne sviđanja 
  • Ukupan broj poruka koje su poslate i primljene, uključujući i fotografije i stikere 

Viber vam daje autonomiju nad analitikom vašeg naloga, omogućavajući vam da vidite podatke onako kako želite. To uključuje izbor vrste grafikona koji vam se sviđa, vremenski raspon za koji želite da vidite podatke ili preuzmete čitav niz informacija koje želite da analizirate. 

Viber bot 

Ova opcija vam služi za slanje automatskih poruka i za slanje konkretnih pitanja. Naime, već su unapred obezbeđenja polja na koje korisnik klikom postavlja zahtev. Odgovori su unapred pripremljeni tj. na pitanje korisnika adekvatno odgovara Viber bot

Ovu opciju možete koristiti za nagradne igre, ankete, postavljanje poslednjih vesti, raznih obaveštenja i slično. 

Da biste otvorili ovu opciju, morate imate lični Viber. Pritiskom OVDE možete napraviti Viber bot. Ne brinite, ovde nećete stvarati čitavog “robota”. Samo treba da dodate fotografiju i osnovne informacije o poslovanju, tačnije, kreiraćete poslovni profil. 

Jednom kada unesete sve informacije, dobićete žetone ili tokene, pomoću kojih ćete povezati Viber računar sa bot profilom na telefonu. 

Za šta je još Viber odličan za vaše poslovanje? 

Viber vam može poslužiti kao alat za podršku potrošačima. Mnoge funkcije koje vam ova aplikacija nudi omogućuje vam da budete bliski sa svojim kupcima i da im brzo odgovorite na sva njihova pitanja. 

Za kraj 

Nemojte propustiti priliku da angažujete publiku na Viberu i uključite je u svoju marketinšku strategiju. Zahvaljujući ogromnom broju korisnika iz različitih zemalja, mogućnostima lake komunikacije i aktivnog angažovanja, ova aplikacija je postala moćni promotivni kanal. 

Baš zbog toga je aktivno koriste neka od najvećih imena u svetu biznisa, kao što su: Coca Cola, Nestle, L’Oreal, FC Barceolona i mnogi drugi. Analizirajte svoju ciljnu grupu, odredite smernice vašeg brenda I odaberite alate koji će pomoći vašem poslovanju da ostvari maksimalni učinak. 

Jeste li učinili sve kako biste promovisali svoj brend na Viberu? Ako još niste, ne brinite. Mi smo vam sastavili spisak ne bi li vam pomogli da aplikaciju maksimalno iskoristite: 

  • Kreirajte nalog: izaberite ime, ubacite logo za fotografiju profila i unesite podatke o vašem poslovanju 
  • Napravite Viber zajednicu i postavite administratore i moderatore 
  • Redovno ažurirajte vesti, postavljajte obaveštenja i najavljujte popuste, promocije, kao i vesti preduzeća 
  • Koristite različite kanale promocije (kao što je reklamiranje putem sadržaja ili nativna reklama) ne bi li ste privukli nove članove 
  • Napravite čet bota, kreirajte stikere za vaš brend ili poslovanje, sprovodite ankete itd. 
  • Oglašavajte vesti o svom poslovanju i u drugim Viber zajednicama (naravno, ako isto dozvoljavaju) 
  • Prikupite mejlove vaših članova 
  • Analizirajte aktivnosti članova i efikasnost vaših reklamnih kampanja pomoću alata za statistiku 
Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]