Vodič za dobru optimizaciju nativne oglasne kampanje

by Tijana
Vreme čitanja: 6 minuta
optimizacija nativnih oglasa

Da biste ostvarili svoje ciljeve sa nativnim oglašavanjem, nije dovoljno samo da napravite oglas i postavite ga na neku od platformi za nativno oglašavanje. Praćenje, testiranje i stalna optimizacija su od vitalnog značaja za izgradnju bilo koje uspešno plaćene kampanje, pa i nativnog oglasa.

Pre nego što počnete sa optimizacijom nativne oglasne kampanje, potrebno je da svakodnevno proveravate statistiku i započnete prilagođavanja čim primetite probleme sa performansama. Nema šta da čekate da prođe neko vreme, već od prvog dana krećete sa optimizacijom, jer ćete samo tako smanjiti svoje troškove na minimum i izvući najviše od nativne reklame.

U ovom tekstu ćemo vam pokazati kako da identifikujete probleme kada pokrenete kampanju i kako da ih rešite. Bez šale, otkrićemo vam sve tajne.

PRVO TREBA ODREDITI CILJ

Da biste procenili performanse nativnog oglašavanja, morate definisati metrike praćenja. U zavisnosti od ciljeva kampanje, ove metrike će se razlikovati. Nemojte da mislite da je to veliki bauk i da ne možete da naučite. Svako može da savlada metriku praćenja oglasa i da nauči da je pravilno čita.

Zapitajte se, da li pokrećete nativne oglase kako biste povećali promet na svojoj web lokaciji Ili možda želite potaknuti potencijalne kupce da oduševljeno poručuju vaše proizvode ili usluge? Bez obzira šta je vaš cilj, pripremite se da ćete morati praviti različite korake tokom optimizacije. 

Kada je cilj vaše kampanje rast prometa, tada treba da pratite sve klikove na oglas, kao i drugi merne podatke ponašanja publike, poput procenta napuštanja početne stranice, prosečnog zadržavanje itd.

Kampanje čiji je cilj stvaranje potencijalnih klijenata ili prodaja se ocenjuju uz pomoć sledećih mernih podataka: CTR (stopa po kliku), konverzije, CVR (stopa konverzije) i CPA (cena po akciji).

CPA je najvažnija merna vrednost. Ona određuje efektivnost plaćenih kampanja. Da biste mogli da pokrenete novu kampanju, morate postaviti ciljni CPA – koliko ste spremni da platite po određenoj radnji. Merenjem i poboljšanjem vašeg CTR-a i CVR-a, na kraju ćete moći da postignete ciljani CPA. 

KAKO PRISTUPITI OPTIMIZACIJI NATIVNIH OGLASA

Cilj: Veći saobraćaj

Kao što je rečeno, proces optimizacije za kampanje čiji je cilj privlačenje saobraćaja razlikovaće se od procesa za kampanje usmerene na izvršenje akcije u vidu prodaje. Počnimo sa popisivanjem najčešćih i najjednostavnijih problema i pređite na složenija.

Broj 1: Premalo impresija

Postavilli ste reklamu međutim ima jako malo pregleda i klikova. Šta nije u redu sa vašim oglasom?

Moguće je da je vaša cena po kliku preniska, pa vaši oglasi nisu dovoljno vidljivi i konkurentni sa ostalim oglasima. Povećajte ponude i nadgledajte kako ovo utiče na učinak kampanje. Ako se vaš budžet troši na brzinu, postupno smanjujte cenu klika.

Ne zaboravite da prilagodite budžet, ako je to potrebno – može se desiti da se sa većim cenama po kliku vaš dnevni budžet troši previše brzo.

Broj 2: Veliki broj impresija, a nizak CTR

Napomena: Šta je zapravo niska stopa učestalosti klikova? Da bismo vam pružili bolju predstavu šta možete očekivati od vaših nativinih oglasnih kampanja, na jednom mestu smo prikupili sve Native Media standarde za 7 glavnih industrija. Proverite ove referentne vrednosti da biste saznali koliki je prosečni CTR u vašoj branši, koji dani i sati vaši oglasi mogu da daju najbolje rezultate i još mnogo toga.

Ovo su jedni od najčešćih problema sa kojima se oglašavači susreću. Razlozi za to mogu biti višesruki, a mi ćemo pokušati da vam nabrojimo najvažnije:

1.Nebitna publika

Vaše oglase gleda hiljade ljudi, ali većinu njih isti taj oglas ne zanima. Onda sigurno ciljate pogrešne ljude.

Napredne opcije ciljanja koje ima Native Media će vam pomoći da prevaziđete ovaj problem. Uvek je bolje započeti sa širim ciljanjem, posebno ako želite da privučete saobraćaj na svoju veb lokaciju. Nakon što počnete da dobijate pristojnu količinu klikova, možete da počnete sužavati doseg da biste poboljšali kvalitet saobraćaja.

2. Oglasi

Sledeći razlog zašto vaši oglasi ne ostvaruju klikove je taj zato što možda nešto nije u redu sa samim oglasima.

Dakle, ako je CTR nizak iako ima puno impresija, testirajte potpuno različite oglase: odaberite bolje sličice, smislite privlačnije naslove i koristite pojmove koji privlače pažnju. Više o tome kako da izaberete dobru sliku i naslov, pročitajte OVDE.

Napomena: Da biste identifikovali problem, testirajte različite naslove i slike u odvojenim kampanjama. Testiranjem novih oglasa sa nepromenjenim opcijama ciljanja i obrnuto, znaćete koja prilagođavanja utiču na učinak kampanje. Ako testovi ne donesu dobre rezultate, pokušajte da kombinujete nove oglase i ciljanje i vidite koja je kombinacija efikasnija.

3. Sadržaj

Možda ste testirali sve naslove i ništa ne funkcioniše. Da li ste sigurni da je sadržaj kampanje dovoljno privlačan? Uz oglase, mesto izlaganja oglasa i opcije ciljanja, neophodno je testirati i različite tipove sadržaja.

Ako želite da ljudi kliknu na vaš oglas i ostanu na vašoj veb lokaciji, učinite da vide vrednost u vašoj poruci. Publika ne želi da čita o vašem brendu i njegovim prednostima, već želi priče, besplatne vodiče ili smešne video snimke. Dajte im šta žele. Dajte im rešenje nekog njihovog problema ili ih naučite nečemu korisnom. Ispričajte im najbolju priču ikada.

Broj 3: Loše ponašanje korisnika

Ne treba vam nekvalitetni saobraćaj, zar ne? Niko ne želi odmah da potroši budžet kampanje na one koji klikću na oglas bez ikakvog razloga. Evo kako to da izbegnete:

  • Uverite se da naslovi oglasa opisuju ono što zaista nudite. Koristite precizne i opisne naslove.
  • Testirajte različite formate sadržaja. Uključite video zapise na landing stranicama, napravite sadržaj u dužem obliku ali da bude pregledan, koristite dobru infografiku itd.
  • Koristite alate za praćenje konverzija (na primer: Redtrack). Pomoći će vam da oktrijete veb sajtove koji vam ne donose rezultate. Preko opcije za filtriranje moguće je dodati ID-eve sajtove na belu ili crnu listu.
  • Optimizujte oglase i landing stranice za mobilne uređaje. Jeste li sigurni da se vaša prodajna strana lepo vidi na telefonima?

Cilj: Konverzije

Kada je vaš cilj stvaranje potencijalnih klijenata ili prodaja, postizanje pristojne stope učestalosti klikova samo je početak dugog procesa optimizacije ka postizanju vaših stvarnih ciljeva.

Broj 1: Nizak CVR

Ovo ćete morati da proverite kada vama CVR (stopa konverzije) ne ispunjava vaša očekivanja:

Proverite da li je ispravan link vaše landing stranice.

Ako se bavite naslovima klik-mamaca, rizikujete da potrošite svoj budžet na nebitnu publiku.

Da li je sadržaj landing stranice dovoljno uverljiv?

Obavezno testirajte različite vrste sadržaja i dizajne koji mogu pozitivno uticati na stope konverzije.

Da li privlačite pogrešnu publiku svojim porukama?

Ljudi koji kliknu na vaše oglase mogu jednostavno biti irelevantni za vašu ponudu.

Da biste izbegli ostvarivanje klikova od ljudi koji nisu u vašoj ciljnoj publici, pokušajte da optimizujete vašu kampanju pomoću filtera na našoj platformi.

Postoje li određeni izdavači koji ostvaruju mnogo klikova?

Takođe se može dogoditi da se vaši oglasi prikazuju na neadekvatnim veb sajtovima. Proverite učinak kampanje na nivou veb sajta ili publishera i filtrirajte one koji privlače nevažnu publiku.

Prvo pregledajte podatke o ukupnom učinku i potražite sajtove koji ne dodaju rezultate. Stavite ih na crnu listu na nalogu. Takođe možete da eliminišete i sajtove koji ostvaruju vrlo malo konverzija.

Broj 2: Visok CVR, ali nizak broj konverzija

Visoka stopa klikova ne znače uvek da ostvarujete puno konverzija. Ovo su dva česta razloga za ovaj problem:

  • Vaša ponuda za cenu po kliku je previsoka. Kao rezultat, ostvarujete previše prikaza, oglas se prikazuje nerelevantoj publici. Kada vidite da određene kampanje, oglasi ili odredišta za plasman nemaju konverzija koliko ste zamislili, budžet se troši relativno brzo, ne ustručavajte se da počnete sa smanjenjem cene klika za 10%. Ovo bi trebalo da vam pomogne da optimizujete vaš budžet i prikažete oglase samo publici koja je za njih zainteresovana.
  • Vaš CTR je nizak. Vaši oglasi jednostavno ne privlače ljude. Da biste rešili ovaj problem, testirajte različite naslove i slike.

Broj 3: Visok CPA

Vaš glavni cilj je da podstaknete što više potencijalnih kupaca ili prodaja uz najniže troškove. Pa kako doći do ciljane cene po konverziji?

Vaša cena po konverziji je cena kampanje podeljena brojem konverzija. Što više konverzija dobijete klikovima, niža će vam biti cena po konverziji. Za razliku od kampanja za generisanje saobraćaja, one orijentisane na konverzije nisu usmerene na ostvarivanje više klikova i duže trajanje sesije. U idealnom slučaju, trebalo bi da privuku ljude koji će najverovatnije odmah preduzeti akciju. Kada optimizujete kampanje imajući to na umu, dobićete više konverzija za niže troškove.

Sada ćemo proći kroz korake koje biste trebali preduzeti da biste smanjili cenu po konverziji.

Napomena: Da biste poboljšali povraćaj troškova oglašavanja za nativne oglasne kampanje, menjajte količinu za kvalitet. Ako smatrate da trebate izvršiti prilagođavanja koja će dovesti do manje klikova, ali će poboljšati CVR, idite na to.

Korak 1: Smanjite CPC

Postoje li kampanje, oglasi ili mesto gde se oglas izlaže koji imaju dobar učinak u svakom pogledu, osim po ceni po konverziji? To je pravi znak za snižavanje cene po kliku.

Korak 2: Suzite ili podelite ciljanje

Ako ste ciljali nekoliko zemalja u jednoj kampanji, podelite ih. Možda ćete otkriti da neke lokacije koje ste ranije uključivali nisu toliko efikasne kao druge.

Na primer, neki oglašavači ciljaju zemlje koje govore jedan jezik u jednoj kampanji. Ali iako ljudi u Velikoj Britaniji i Australiji govore engleski, neće se slično ponašati prema sadržaju vaše kampanje. Oni predstavljaju kulture koje imaju različite potrebe i prioritete zbog osobenosti njihovih klimatskih zona, istorije itd. Štaviše, ljudi iz različitih regiona unutar jedne države ponašaće se drugačije. Ako to još niste uradili, budite precizniji sa svojim ciljanjem da biste videli koja publika vas je sputavala.

Jednom kada identifikujete zemlje koje generišu malo ili nimalo prodaje, izuzmite ih i usredsredite se na najefikasnije lokacije.

Korak 3: Podelite kampanje prema uređaju

Nadamo se da već vodite odvojene kampanje za korisnike mobilnih uređaja i računara, ali u slučaju da niste … to treba da uradite što je pre moguće. Ponašanje korisnika na mobilnom uređaju razlikuje se od ponašanja na računaru.

Korak 4: Uredite landing stranice

Napravite nove kampanje za testiranje pomoću različitih boja, poruka i slika na landing stranicama. Pokrenite A / B testove da biste videli kakav je učinak različitih verzije za vašu publiku.

Kada pravite novu landing stranicu, uvek se uverite da je lako izvršiti akciju preko nje. Zahtevanjem od posetilaca da popune obrazac koji se otvara na novoj kartici ili stupe u kontakt sa vama putem e-pošte (umesto da imate kontakt obrazac), gubite puno potencijalnih klijenata koji ne žele da potroše mnogo vremena na ispunjavanje vaših zahteva.

Krenite u optimizaciju svog oglasa još danas. Pokrenite oglasnu kampanju na najboljoj platformi na Balkanu pritiskom na dugme OVDE. Ukloliko imate neka pitanja ili vam nešto nije jasno u donjem desnom uglu imate čet podršku.

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.