Za početnike: Kako da pravilno analizirate kampanju oglašavanja na internetu

analitika

Analiziranje kampanje je bitna stavka. Uz pomoć dobre analitike možete da znate tačno koji detalj u vašoj kampanji treba promeniti ne bi li došli do savršenog oglasa – onog koji vašu publiku potiče da izvrše akciju.  

Zašto je bitno da analizirate kampanju oglašavanja na internetu 

Definitivno najveća razlika između digitalnih marketinških kampanja i tradicionalnog oglašavanja, poput štampanog medija, je mogućnost izmene kampanje nakon što je pokrenuta. To se naziva optimizacija kampanje i to je tzv. kritični korak koji je presudan u svim vrstama internet marketinga. 

Umesto da sačekate da se kampanja završi da biste analizirali njene performanse, sada možete da pratite broj publike koju je zainteresovao vaš oglas, kao i onih koji su se odazvali na vašu akciju – sve rezultate dobijate dok je kampanja još aktivna. Plus, možete da prilagodite svoj oglas, promenite detalje oko zakazivanja prikazivanja reklame i testirate različite varijacije kako biste proverili koja od njih daje najbolje rezultate. 

Kako da analizirate kampanju: Početnička lista stavki 

Naredne tehnike će vam pomoći da procenite performanse oglasa. Najznačajnija tri elementa u svakoj kampanji su: 

Ključne metrike 

analitika kampanje
[crp]

Stil i kvalitet proizvoda ili usluge su od suštinskog značaja, ali ono o čemu najviše pazi svako poslovanje je novac. Stoga je najbolji način da odredite uspeh tako što ćete sabrati količinu novca koju zarađujete. Ako su vaša sredstva mala, to ne znači da vaša kampanja nije dala svoj maksimum. 

Ključne metrike koje treba uvek da procenite i analizirate uključuju sledeće: 

  • Vreme: Doslovno opisuje koliko dugo kampanja traje 
  • ROI: Povrat prihoda pomaže da se izračuna ukupan iznos utrošenog novca, zarada, prihodi i još mnogo toga 
  • Impresija: Broj posetilaca koji vidi vaš izložen oglas 
  • Broj posetilaca: Ukupan broj posetilaca na obe stranice pre-landing (pre prodajna strana) i landing (prodajna strana) 
  • Ukupan broj konverzije i stope konverzije: Konverzije su publika koja izvrši akciju, a stopa konverzije je prikaz konverzije publike u procentima 

ROI – početna tačka 

internet oglasavanje

Nakon što prikupite dovoljno informacija o kampanji, treba odlučiti da li je isplativa ili je pak bolje tražiti novu ponudu. Ako je profitabilna, treba da se optimizuje kako bi osigurali da vam je profitna marža što veća. 

Negativni ROI 

Primer 1: Ako imate negativni ROI, to znači da ne ostvarujete konverzije, čak i ako imate neke klikove. To se može dogoditi zbog nejasnog naslova ili ilustracije oglasa, tehničkih problema ili pak nečeg trećeg. Tako da je u tom slučaju bolje da ispravite svoj oglas, odnosno da ga kreirate u potpunosti na osnovu svog proizvoda ili usluge koju nudite. 

Primer 2: Ako imate negativni ROI, ali pak imate mnogo klikova, možda ćete moći da optimizirate kampanju i ipak nešto da „izvučete“ iz nje. 

ROI vam je nula 

Ako imate ROI nula, to znači da trošite za oglašavanje istu količinu novca koju i zarađujete od oglasa. Takođe, to pokazuje da ponuda ima mnoštvo potencijala, pa treba da se fokusira na njenu optimizaciju i pronalaženje kombinacije koja daje željne rezultate. 

Pozitivan ROI 

Ako vam je ROI pozitivan, to znači da već ostvarujete profit. Takođe, vaš proizvod ili usluga su onda potencijalni hit. Iskoristite to i odmah krenite u još agresivniju internet kampanju. 

Pronađite u kom segmentu je problem 

oglasavanje

Morate pogledati svaki segment svoje kampanje ne bi li našli gde vam je lociran problem.  Pratite kretanje vaše publike kroz vašu kampanju. 

Ako publika ne dolazi do pre-landing strane, to znači da je problem u ilustraciji ili naslovu oglasa. Takođe, proverite da li je relevantan. Svaki segment iz ovog dela pažljivo testirajte. 

Ako publika dođe na pre-landing stranu, ali onda odustane da ode na landing, to znači da je problem u pre-landing strani. Treba samo da uporedite broj posetilaca koji stignu na landing stranu, sa prethodnom stranom. Ako postoji velika razlika, možda treba da popravite pre-landing stranu. Ne bi bilo loše da obavite i mini testiranje, a kako se to radi pročitajte OVDE

Na kraju, ako publika stigne na vašu landing stranu, onda treba da uradi i konverziju, ako ne, znači da nešto ne štima. To može biti sledeće: 

  • Obrazac za poziv na akciju je komplikovan (previše pitanja, korisnici ne žele da daju lične podatke itd.) 
  • Oglasi nisu dovoljno dobri 
  • Tehnička pitanja 
  • Problem sa CPA ponudom 

Za kraj, reći ćemo da sa analizom i učenjem o kampanji, i to što je više moguće, presudno je za dolaska do vašeg željnog cilja. Gore navedeni saveti će vam pomoći da steknete bolju predstavu o tome kako da analizirate kampanju i otkrijete dobitnu „formulu“. Prema tome, spremni ste da pokrenete vašu kampanju još danas. 

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]