Zašto treba da ulažete novac u nativno oglašavanje

by Admin

Ulaganje u nativno oglašavanje je pravi izbor za svakog poslodavca ili kompaniju koji žele uspeh na tržištu. Pojava novih proizvoda ili jačanje konkurencije mogu da budu problem za vas. Želite da pridobijete nove potrošače, a da zadržite one koji već imaju poverenja u vaše proizvode.

Pitate se kako da investirate u dobar marketing? Kako da ne protraćite novac na beskorisne marketinške strategije?

Odnos ljudi prema reklamama

Ljudi se često nerviraju kad im iskoči reklama dok gledaju neki sadržaj. Kad je na televiziji, oni okreću kanal. Na društvenim mrežama ignorišu i kliknu da zatvore. Na sajtovima uglavnom koriste programe za blokiranje reklama, kao na primer Ad block.

Kompanije ulažu ponekad dosta novca na plaćene reklame koje nemaju efekta. Ne uklapaju se na web platformi na kojoj se prikazuju. Ljudi ih uglavnom doživljavaju kao nametljive i agresivne.

Istraživanja pokazuju da 56% reklama ne bude primećeno od publike, dok samo 0,17% publike zaista klikne da pogleda celu reklamu. Kako da privučete pažnju publike marketingom?

Prednost nativnih reklama u odnosu na obične

Nativno oglašavanje može da bude dobro rešenje za vas. To su plaćene reklame koje se prilagođavaju web okruženju, odnosno ne odudaraju od izgleda i sadržaja sajta.

Na prvi pogled ne liče na reklame. Korisnici ih ne blokiraju i ne ignorišu. Naprotiv, mogu da budu privučeni zanimljivim i kvalitetnim sadržajem da pogledaju reklamu do kraja.

U nativnom oglašavanju fokus je na publici koja gleda reklame. Kvalitet sadržaja reklame važniji je od kvantiteta. Bolje da bude kratka a efektna, nego duga i dosadna potencijalnim klijentima ili potrošačima. Publika uživa u dobroj nativnoj reklami i više veruje oglašivaču.

Koje su ciljevi nativnog reklamiranja?

Danas se ljudi bombarduju različitim informacijama iz raznih izvora. Mnogo je sajtova, puno novih objava na društvenim mrežama. Čini se da je teško privući i održati pažnju. Ljudi su generalno opterećeni time da ne propuste nešto važno.

Vreme je toliko kratko, a informacija na internetu toliko mnogo. Kako da vas publika zapamti u moru tolikih informacija?

Pre svega, valja se fokusirati na publiku i sadržaj nativnog oglašavanja. Bez dobrog sadržaja nativna reklama neće imati efekta na korisnike. Cilj je da korisnik klikne na reklamu, da pogleda sadržaj do kraja, a zatim da se poveže sa reklamiranim brendom. Možda mislite da je nelogično da vaš proizvod nije u centru pažnje korisnika? Naravno da nije, to ćemo objasniti.

Publika voli kada mislite na nju

Pre nego što platite marketing, morate da razmislite o ciljevima sadržaja reklame. Prioritet je da istražite aktuelne trendove na tržištu, zatim interesovanja, potrebe i životne probleme potencijalnih potrošača. Usmerite pažnju na ciljnu grupu, pratite njeno kretanje na internetu, razmislite o ključnim temama i životnim izazovima sa kojima se publika suočava.

Bilo bi dobro da povežete svoje produkte sa onim što je za korisnike vredno i važno u životu. Vaš brend bi mogao da bude rešenje ili odgovor na životne probleme i izazove potencijalnih klijenata.

Sadržaj dobrog marketinga može da inspiriše publiku. Preporuka je da bude obrazovnog i zabavnog karaktera, to jest da korisnici nešto nauče kroz zabavu. Samo tako se oni angažuju i jače povezuju sa brendom.

Zamislite sebe u ulozi onog ko gleda reklame. Priznajte da ne volite nametljivost i ,,smaranje“ reklama koje iskaču na ekranu. Vašu pažnju privlači takav sadržaj koji neće oduzeti previše vremena, a opet nudi rešenje za neke životne potrebe. Dokažite publici da mislite na nju i da brinete o njoj, a ona će vam pozitivno uzvratiti.

Kako sa manjim budžetom do uspeha na tržištu?

Svetske kompanije sve više ulažu u nativno oglašavanje. Procenjuje se da će investicije dostići neverovatnih 10 biliona dolara do 2020. godine.

Međutim, ne znači da ako puno investirate u marketing, da ćete tako i puno zaraditi. Ako ne znate kakav tip sadržaja i forme odgovara ciljnoj grupi, vaše marketinške strategije biće beskorisne.

Marketeri često uzaludno troše novac na pogrešne parametre, kao što su: procenat klikova na reklame, pregledi i deljenje na društvenim mrežama. Naravno, treba navedene parametre uzeti u obzir, ali valja sagledati širu sliku. Procenat klikova na reklame i broj pregleda jesu dobra stvar. Međutim, ne znamo koji je procenat publike pogledao reklamu do kraja, zatim koliko je ta publika značajna za tržište i koliko je povezana sa brendom. Pazite se botova koji su programirani od vaših rivala da hakuju i prave štetu na sajtovima. Sve je to bitno za uspeh na tržištu.

Manji budžet ne znači manji uspeh na tržištu. Nakon istraživanja publike eksperimentišite sa sadržajem i formama nativne reklame. Naš savet je da osmislite efektan i upadljiv kratak naslov koji privlači pažnju korisnika. Zanimljiv i edukativan tekst, video, zvuk ili slika jesu dobar način da se publika zainteresuje i emotivno poveže sa produktom.

Pratite nove trendove u marketingu

Digitalne tehnologije se stalno menjaju i usavršavaju. Prema tome, marketinške strategije valja menjati u skladu sa duhom vremena. Nativno oglašavanje postaje sve ozbiljnije i popularnije. Eksperimentisanje sa nativnim reklamama i ulaganje u pametne reklamne strategije mogu doneti ozbiljan uspeh na duge staze.>

button-1

button-1

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.