|

Zašto imate samo 7 sekundi na raspolaganju da privučete pažnju korisnika?

Da li ste se ikada zapitali zašto je tako teško privući pažnju korisnicima?

Evo šta se dešava na Internetu u toku samo jednog minuta:

  • Pošalje se 188 miliona e-mejlova.
  • Odgleda se 4,5 miliona YouTube video snimaka.
  • Ukuca se 3,8 miliona pretraga na Guglu.
  • Desi se milion logovanja na Fejsbuk

Znači postoji mnogo drugih ljudi koji se takmiče za pažnju vaših kupaca.

Ali sačekajte, to nije sve!

[crp]

Nije ni čudo što je tako teško privući pažnju korisnika.

Jedna studija pokazuje da je raspon pažnje ljudi 8,25 sekundi, kraći od raspona pažnje zlatne ribice.

Da biste privukli pažnju korisnika imate na raspolaganju samo sedam sekundi ili manje. To je prosečna dužina zvučnog zapias na TV-u ili radiju. U tekstu, to je oko 23 reči.

Zašto pažnja korisnika tako kratko traje?

Odgovor: masovni mediji su tako navikli ljude. I to ne samo danas, već decenijama unazad.

  • Još 1930-ih i 1940-ih, prosečan snimak kadra na filmu trajao je 10 sekundi. Znači 10 sekundi gledate u jedan kadar ili u jedan lik, pa se onda kamera prebaci na nešto drugo. Dok danas filmovi imaju prosečnu dužinu snimaka manju od 4 sekunde, kaže neuronaučnik dr Karmen Sajmon.
  • Prosečan citat ,,Njujork tajmsa“ imao je 19 do 20 reči, kaže guru za pisanje En Vajli. Najčešća dužina Tajmsovog citata danas je 7 reči.
  • Više od polovine internet korisnika provede manje od 15 sekundi aktivno na veb stranici, kaže Toni Haile.
  • Optimalna dužina objave na Fejsbuku je 15 reči, dok je na LinkedIn-u samo 9 reči, pokazalo je istraživanje BuzzSumo.
  • Objava na Tviteru može sadržati samo 280 znakova. Kraći tvitovi od 70 znakova se dele mnogo više od dužih tvitova.

Naši mozgovi su izdresirani kroz moderne medije da drže pažnju veoma kratko na sadržaj koji nam se plasira. Zbog svega toga imate samo sedam sekundi fore da dođete do suštine!

Bez obzira koliko je vaša tema komplikovana, bez obzira koliko informacija imate da pružite, uvek je moguće ,,upecati” korisnika u tih prvih sedam sekundi kako biste ih zainteresovali da nastave da čitaju vaš tekst.  Evo kako to da postignete:

Primenite ova tri pravila da svoju poruku učinite moćnijom.

Marketar je neka vrsta mađioničara čiji je cilj da navede svakog ko čita njegov sadržaj da na kraju kupi proizvod koji marketar promoviše. Deluje teško, ali možete iskoristiti moć nauke da preokrenete situaciju u svoju korsit.

Preduzmite 3 koraka da biste formirali buduće namere ( naveli korisnika da na kraju ostvari konverziju, tj kupi vaš proizvod/uslugu):

  • Osvojite pažnju ljudi adekvatnom porukom: ,,Moguće je smršati do narednog leta, bez muke…”
  • Probudite emociju kod korisnika: ,,Znamo da ste probali razne dijete i da ste gladovali, ali niste izgubili kilograme”… Pomozite im da formiraju buduću nameru.
  • Podstaknite ljude da deluju u skladu sa tom namerom kada dođe vreme da realizuju svoju odluku.

Ljudski mozgovi su lenji

Ljudski mozak nastoji da sačuva energiju, uveličava nagrade i minimizuje trud i rizik. Dok mozak čini samo 2% ukupne telesne težine osobe, on troši 20% njihove energije. Nije ni čudo što mozak uvek traži lakši put.

Lenji mozak je razlog zašto ljudi većinu odluka donose na lakši način – refleksno ili navikom – umesto na teži način, postavljanjem i postizanjem ciljeva. U svakom trenutku, mozak prirodno nastoji da sačuva energiju.

Zato na kraju vašeg sadržaja obavezno ,,naredite” korisnicima da kupe vaš proizvod: ,,Kupite odmah”.

Svaka poruka nailazi na prepreku lenjog mozga. Zahvaljujući uvidima iz neuronauke, bolje razumemo šta se dešava u ljudskom mozgu. To znači da možete preduzeti određene korake da poboljšate šanse za kreiranje uspešne poruke.

Većina stvari koje ljudi zaboravljaju nisu detalji iz prošlosti, već o budućnosti.

Većina problema sa pamćenjem, do 80%, uključuje prospektivno pamćenje – kada ljudi zaborave da deluju u skladu sa namerom koju su formirali u prošlosti.

To znači sledeće: Korisnik je počeo da čita vaš tekst, možda mu se i dopala vaša ponuda, možda je doneo odluku da kupi vaš proizvod. Ali dok dođe do kraja teksta, velika je verovatnoća da će se predomisliti.

Ljudi koji čuju vašu poruku često ne prate svoje namere. Umesto toga, zaborave, biraju drugu kompaniju ili se drže statusa kvo. Kada se to dogodi, gubite kupca i prodaju.

Zašto ljudi ne postupaju prema namerama koje su formirali u prošlosti?

Ljudi zaborave da deluju kada nagrada nije dovoljno ubedljiva. Neće delovati ako su napori ili rizik preveliki, kada postoji vremensko odlaganje između preduzete akcije i koristi koju treba da dobiju, ili kada se brinu šta će drugi misliti o njihovoj odluci.

Da biste prevazišli ove tendencije, pomozite ljudima da deluju u skladu sa svojim prethodno formiranim namerama:

  • Olakšajte kupovinu. Smanjite količinu truda koje kupci treba da ulože, na primer, kao što Amazon radi sa kupovinom jednim klikom.
  • Smanjite uočeni rizik, recimo, nekom garancijom, kao što je povraćaja novca u slučaju da korisnik nije zadovoljan.
  • Skratite vreme između odluke o kupovini i pojave pogodnosti. Tipa: ,,Ako naručite odmah, dobijate popust”.
  • Ponudite društveni dokaz da biste uverili ljude da i drugi poput njih donose istu dobru odluku. To mogu biti recenzije korisnika, svedočenja, razne studije, ocene, rangiranja i komentari na društvenim mrežama.

Uspešnim porukama nudite prave nagrade kako bi privukli pažnju korisnika

Pažnju korisnika ćete najbolje privući ako:

  • Vaš sadržaj ima u sebi balans, da ne navaljujete na korisnika previše da kupi vaš proizvod, već da deluje kao prijateljski savet za kupovinu
  • Izbegavajte klišee zbog kojih će publika ignorisati sadržaj
  • Imate dovoljno jake argumetne da je vaš proizvod prava stvar za korisnika koji čita vaš sadržaj

Jake poruke u sadržaju pomažu ljudima da identifikuju i razjasne sopstvene namere. Smatrajte da je vaš sadržaj uspešan, ako korisnik sa pažnjom pregleda ceo tekst, a kada dođe do samog kraja i dalje ima želju da ostvari konverziju.

Kako se ove metode primenjuju u praksi?

Da biste pomogli kupcima da odreaguje na vaš sadržaj, fokusirajte se na ova 3 koraka:

  • Pomozite kupcima da primete znakove koji su povezani sa njihovim namerama. Delite potpuno istu poruku na početku i na kraju teksta. Neka signali poruke budu jaki, prepoznatljivi i povezani sa namerom do koje je ljudima stalo.
  • Podstaknite kupce da u svom pamćenju traže stvari koje se odnose na njihove znakove i namere.
  • Ako ih na kraju čeka adekvatna nagrada, ljudi će slediti svoje namere i preduzeti akciju.

Važno je kontrolisati ono što ljudi pamte. Da biste to uradili, pomozite ljudima da obrate pažnju na vašu poruku, održe fokus tokom vremena i zapamte glavnih 10% vaše poruke.

Šta uzrokuje da ljudi brzo zaboravljaju ono što su pročitali?

Navika je neprijatelj vaših korisnika, tvrde neuronaučnici.

Ljudski mozak se brzo navikava. Na primer, većina ljudi ignoriše pozadinske zvukove kao što su muzika, buka sa ulice, avioni, klima uređaji, pa čak i kolege na poslu – sve dok im se ne privuče pažnja.

To je moć navikavanja. Navikavanje potkopava pažnju.

Novi podsticaji najbolje prolaze dok su još ,,taze”.

Ali čak i najnoviji stimulansi veoma kratko ostaju posebni.

U svetu u kome se korisnici bombarduju sa do 30.000 poruka dnevno, zahvaljujući navikavanju, ljudi su naučili da izignorišu skoro svaku poruku.

Postaje veoma teško držati ljude usredsređene. Da li omogućavate svojoj publici da skrene pogled? Da biste zadržali pažnju publike, češće menjajte stimuluse.

Na primer, kada objavljujete svoj reklamni tekst, ne dozvolite da bude monoton. Koristite manje pasuse, češće ubacujte slike, podnaslove grafike, citate…

Svaki put kada prelazite sa jednog od ovih stimulansa na drugi, to tera mozak da mu se osveži pažnja.

Dosledne poruke zaslužuju mesto u memoriji korisnika.

Ono što je važno je da, za razliku od kratkoročne memorije, memorija korisnika nikada ne ostaje bez kapaciteta. Mozak skladišti konzistentne poruke na svojim ćelijama.

S druge strane, nedosledne poruke nikada ne dospevaju u te ćelije. Zato je ključno ostati na doslednoj poruci.

Neka vaša poruka bude dosledna, ali ne i potpuno predvidiva! Prenesite svoju poruku različitim stimulansima i ona će probiti sve što se dešava u jednom minutu na internetu, ugrabiće pažnju svakog korisnika, bez obzira koliko mu je mozak lenj.

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]