Zašto je A/B testiranje značajno u nativnom oglašavanju

by Admin

Poslovna društvena mreža Linkedin i kompanija BuzzSumo udružile su se da obave zajedničko istraživanje da bi saznale šta je ključ uspeha dobrog marketinškog sadržaja na internetu. Analizirali su čak 400 000 najviše deljenih i klikovanih sadržaja obuhvatajući 10 različitih industrija.

Rezultati istraživanja su interesantni za svakog ko planira da ulaganjem u nativno oglašavanje dobro zaradi. Da li se i vama desilo da doživite neuspehe iako ste puno investirali u marketing? Hajde da otkrijemo gde marketari najčešće greše u marketinškim strategijama.

Koje su predrasude marketara

Verovatno se oduševite kada vidite ogroman broj pregleda, deljenja i klikova vaših reklama. Međutim, da li je to merilo uspeha u marketingu? Dokazaćemo vam da nije.

Click Here To Join Native Media

Broj pregleda, klikova i deljenja ne znače da su korisnici pročitali sadržaj reklame do kraja. Ili da su se povezali sa vašim brendom. Sasvim je moguće da su već zaboravili na reklamu.

Da biste uspeli da zaradite od marketinga, morate da preduzmete kvalitetne strategije nativnog oglašavanja.

Domaći zadatak za oglašivače

Pre nego što počnete sa kreiranjem reklame, valjalo bi uraditi neka istraživanja. To može da oduzme malo više vremena, ali verujte da se isplati.

Nativne reklame su takve da ne smeju odudarati od sajta na kome se nalaze, tj. treba da budu usklađene sa sadržajem sajta. Utapaju se u web okruženje, tako da ne liče na obične reklame. Razmislite o ciljevima reklamiranja i izaberite idealnu platformu za svoju reklamu. Pratite posete ciljne grupe na toj platofrmi, kakav sadržaj preferiraju, kakav način funkcionisanja tog sajta privlači pažnju ciljne grupe. Zatim, kreirajte sadržaj da bude u skladu sa navedenim.

Posao još nije gotov. Treba da se uradi optimizacija sajta, što podrazumeva više elemenata: izbor ključnih reči, optimizacija web elemenata, investiranje u imidž vašeg proizvoda (korišćenje prepoznatljivog logoa, izbor slika, boja itd.) i dr.

Neobični naslovi su magnet za publiku

Naslovi su veoma bitni za svaku reklamu. To je prvi korak ka uspešnom povezivanju sa publikom. Zanimljiv, kreativan i originalan naslov privlači korisnika da klikne na reklamu.

Linkedin i BuzzSumo su istraživali tipove naslova kod sadržaja koji su bili najviše deljeni. Otkrili su da se stalno ponavljaju neke ključne reči, na primer ,,uspeh“, ,,budućnost“, ,,trendovi“ itd. Da li to može da bude kriterijum za dobar naslov?

Dešava se da na internetu ima sličnih naslova. Marketari greše kada koriste samo ključne reči misleći da je to siguran način za pridobijanje pažnje. Ključne reči mogu ali ne moraju da znače uspeh reklame. Svaka kompanija i ciljana grupa su različiti, pa prema tome ne vole klišee i ponavljanja.

Šta je to ,,inherentna drama“

Poznati kopirajter Leo Barnet je izjavio kako za sjajan tekst treba naći ,,inherentnu dramu“. Sigurno se pitate šta to znači.

Inherenntna drama znači nešto što je dramatično i drugačije u tekstu. To mogu da budu neverovatne izjave, bombastični iskazi, nešto što će zapanjiti publiku kada čita.

Daćemo jedan primer da biste bolje razumeli. Prošle godine bio je članak na društvenim mrežama u kome se kaže da ,,ako se ukloni prazan prostor iz atoma, svetska populacija može da stane u veličinu šećerne kocke“. Zvuči neobično, zar ne?

Da su upotrebljavali naučne izraze i termine, bilo bi dosadno čitaocima. Ovako su izabrali efektan i slikovit naslov po kome će korisnici pamtiti tekst.

Šta je A/B testiranje

Da biste stvarno imali uspeha na tržištu, trebalo bi da primenjujete A/B testiranje. To podrazumeva proveru marketinških hipoteza na platformi kako bi se uvidelo šta je ono što privlači i interesuje korisnike koji posećuju tu platformu.

A/B testiranje još uvek nije dovoljno popularno, ali je poželjno u marketinškom svetu. Ono funkcioniše kada na primer, postoje dve verzije reklamnog sadržaja i onda se vrši podela korisnika na dve grupe. Prate se parametri poseta i ponašanja korisnika, pa se na osnovu toga bira ona najbolja verzija reklame.

A/B test za promene

Vreme se menja, pa tako i publika. To onda znači da bi valjalo promeniti neke elemente reklamnog sadržaja, na primer, naslov, sliku, vrstu sadržaja.

A/B test opet može da pomogne da uočite šta je trenutno popularno i šta je ono što zanima korisnike. Ne tapkajte u mestu, već budite spremni na promene!

Iskoristite prednosti A/B testiranja

A/B testiranje vam pomaže da optimizujete svoje marketinške strategije u skladu sa trendovima, karakteristikama ciljane grupe, elementima nativne platforme. Cilj je snažno i dugotrajno povezivanje publike sa vašim brendom. To definitvno utiče na uspeh vaše kompanije na tržištu.

Postoji više alata A/B testiranja i više elemenata koji se testiraju. Najčešće se testiraju sledeći elementi:

  • tip sadržaja;
  • pozicija na sajtu izdavača;
  • naslovi;
  • slike.

A/B testiranje vam neće uzaludno potrošiti vreme. Potrebno je da budete strpljivi jer rezultati stižu od nekoliko dana do nekoliko meseci. Zahvaljujući rezultatima možete da poboljšate marketinšku kampanju i obezbedite sebi uspeh na duge staze.

Uz A/B testiranje do dugotrajnog uspeha

Ako doživite neuspeh kada započinjete marketinšku kampanju, nemojte se brinuti. Eksperimentišite sa marketinškim strategijama, pratite trendove, osluškujte potrebe i interesovanja publike, usavršavajte svoja znanja i veštine. Najbolje da učite na svojim greškama i znajte da niko nije savršen!

Ako ulažete dosta vremena i napora u marketing, verujte da rezultati neće izostati. Uz A/B test možete da daleko dogurate na tržištu i da dugo trajete.>

Click Here To Join Native Media

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.