Zašto je bitna efikasna strategija internet oglašavanja

by Tijana
efikasna strategija internet marketinga

Živimo u XXI veku i svi prilično dobro znamo kako internet funkcioniše, zar ne? Društvene mreže svi smatramo najboljim poljem za predstavljanje samih sebe ili nečega široj populaciji. Da li je to dobra strategija? 

Šta ako vam kažem da čak 96% ljudi koji razgovaraju o nekom brendu na društvenim mrežama ne prate profil tog brenda. Takođe ljudi koji su u dobi od 55 do 64 godine imaju dvostruko veću verovatnoću da se zanimaju za brendirane sadržaje, nego oni koji su u dobi od 28 godina ili mlađi. 

Sa pojavom internet oglasa, pre svega oglašavanja putem sadržaja (nativni oglasi), na dohvat ruke imamo moćno oruđe koje može u nekoliko sekundi vaš oglas predstaviti ciljnoj grupi. Nativni oglas povećava svest o vašem brendu. Mnogi vlasnici malih preduzeća bore se sa sprovođenjem efikasne strategije digitalnog marketinga koje pokreću prodaju.  

Prvi deo: Zašto je internet marketing važan? 

zasto je marketing vazan

Prema istraživanju Social media Examiner čak 97% malih poslovanja koristi neku od društvenih mreža za digitalni marketing kako bi privukli novu publiku. Čak 85% od tih firmi nisu sigurne koja društvena mreža je najbolja za njih i da li je uopšte to dobra stvar. Ako tome dodamo da 63% potrošača koja pretražuju poslovanja koja imaju adresu na internetu, verovatno nisu došli do sajta kompanije preko društvenih mreža – onda je sve jasno. Treba vam novi vid eksponiranja na internetu.  

Najbolje do sad, po statistici i učinku, je oglašavanje putem sadržaja. Ovakav tip oglašavanja pomaže vam kod brendiranja, nalaženjem nove publike, pa samim tim i kupaca. Imati internet kampanju bez jasne strategije marketinga, može biti jednako katastrofalno za vaše poslovanje, baš kao i da ne vodite internet kampanju. 

Ovo je top 3 učinka njegovog visočanstva – oglašavanja putem sadržaja: 

1. Brendiranje – prikazivanje preduzeća putem nativnih oglasa je  jedan od najboljih načina za povezivanja sa ciljnom grupom.  

2. Lojalne kupce – nativni oglas stavlja naglasak na iskustvo kupaca, pa tako stvara lojalnu grupu.  

3. Konverzija – bez obzira da li ste B2C (kompanija-publika) ili B2B (kompanija-kompanija), oglašavanje putem sadržaja pruža veoma efikasno sredstvo za sticanje novih potencijalnih klijenata. 

Deo drugi: Zašto vam je potrebna efikasna strategija digitalnog marketinga 

marketing strategija

Digitalna marketing strategija prikazuje ciljeve preduzeća i postavlja merljive ciljeve za željne ishode. 

Njene prednosti su sledeće: 

1. Povećava svest o postojanju marke ili kompanije – nativni oglasi se izlažu na najčitanijim portalima i sajtovima, pa to daje brendu priliku da se poveže sa većim brojem potrošača. 

2. Povećava izloženost oglasa radi generisanja prometa, potencijalnih klijenata i prodaje – samo uključivanjem različitih demografskih podatka, koje ste saznali iz istraživanja tržišta, može vam pomoći da dođete do što većeg broja potrošača koji su zainteresovani za vaš proizvod ili uslugu. 

3. Stvara lojalne kupce – tačnije, razvija dugoročne odnose između prodavca i kupca. 

4. Raste baza kupaca – zadovoljni kupci su jedna stvar, ali zadovoljni novi kupci su san svake kompanije! 

Deo treći: Kako da napravite dobru strategiju nativne kampanje na internetu 

Digitalna marketing strategija

Dobra digitalna kampanja se pravi iz nekoliko koraka: 

1. Korak – Definišite svoje ciljeve digitalne nativne kampanje  

Prvi korak je utvrđivanje cilja koji želite da postignete. Ključna komponenta postavljanja efektivnih ciljeva je određivanje metrika koje ćete koristiti za njihovo merenje. Svaki cilj je specifičan, merljiv, dostižan, relevantan i vremenski ograničen. 

2. Korak – Trenutna revizija vašeg postojanja na internetu 

Ne možete znati kuda treba da idete dok ne znate gde ste bili. Pogledajte gde se nalazite i razmislite o nekoliko tački: 

  • Da li je vaša veb stranica dobra? Da li postojite na društvenim mrežama i kakva je situacija tamo? 
  • Uporedite se sa konkurencijom 
  • Šta vaša ciljna grupa voli da istražuje na internetu?  

3. Korak – Saznajte tačne podatke ciljne grupe 

Treba da budete što precizniji u ovom koraku. Na primer, ako je idealna ciljna grupa stanovništvo koje živi u stambenim zgradama Balkana, onda je to malo širi pojam. Veći uspeh će te dostići ako znate da si vaša „mete“ u Srbiji, starosti između 25 i 50 godina, koja voli da čita sportske portale. 

4. Korak – Ispišite svoju misiju nativne kampanje 

Ispisana misija jasno opisuje kakvu kampanju želite. Obično je glavna tema ovakvog „sastava“ kako izgleda vaš idealan kupac. To će usmeriti vaše postupke i pomoći će vam da se vratite na pravi put ukoliko vaši planovi počnu da propadaju. 

Da biste to učinili, odredite svrhu oglasa putem sadržaja. Jednom kada definišite svoju misiju, razmislite o materijalima (fotografije, video klipovi, itd.) kojim svoj brend ili firmu možete bolje predstaviti publici. Kada sve to povežete, vi ste na dobitku. 

5. Korak – Plan sadržaja oglasa 

Da bi vaša strategija digitalne kampanje bila dobra, neophodna vam je dobar plan sadržaja. Razmislite o sledećim pitanjima: 

  • Koje vrste sadržaja treba da koristite? 
  • Ko je ciljna publika? 
  • Koliko vremenski oglas treba da se prikazuje? 

Stvaranje visoko kvalitetnog i privlačnog sadržaja je glavni prioritet, ako želite da vaš oglas bude bez mane.  

6. Korak – Pratite i optimizujte 

Na kraju je najvažniji korak kada je u pitanju uspeh u oglašavanju na internetu. Probne greške biće vaši najbolji prijatelji kada je u pitanju analiza podataka i korekcija sitnica. 

Pratite broj klikova na oglas, kao i onih koji su izvršili konverziju. Upotrebite alat za analitiku za praćenje prethodno navedenih stvari.  

Najvažnije je da napomenemo da se vaša marketinška strategija u internet oglašavanju uvek menja i prilagođava ciljnoj grupi, jer samo tako dolazite do svog cilja – što veće prodaje! 

button-1

button-1

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.