Zašto moje kampanje ne rade: 9 najčešćih greški koje pravimo u nativnom oglašavanju

by Tijana
Vreme čitanja: 5 minuta
Greske u nativnom oglasavanju

Prepustili ste se svim prednostima nativnog oglašavanja i pokrenuli prve kampanje da biste uživali u njima. Ali nešto je pošlo po zlu. Umesto da dobijete puno novih kupaca, ostvarujete hiljade klikova, na vaš oglas niko ne reaguje. Da li su vas prevarili u vezi efikasnosti nativnog oglasa? Šta ako vam nativno oglašavanje ne odgovara?

Nativno oglašavanje, baš kao i svaka druga marketinška tehnika, efikasna je samo kada se uradi kako treba. U procesu kreiranja kampanje morate uzeti u obzir mnoštvo faktora, uključujući analizu publike, razmenu poruka brenda, postavljanje ciljeva i još mnogo toga. Nije iznenađenje da ste jednostavno prevideli nešto presudno. Negativni rezultati najverovatnije znače samo da treba da ispravite nekoliko grešaka u nativnom oglašavanju koje ste napravili.

U ovom postu ćemo opisati 9 grešaka koje utiču na vaše kampanje i reći vam kako da se pozabavite tim izazovima nativnog oglašavanja.

Niste izabrali pravu platformu za nativno oglašavanje

Kada odaberete platformu za nativno oglašavanje, je jedan od najvažnijih koraka koji će uticati na uspeh vaših budućih kampanja. Jedna od prvih stvari koje treba proveriti kada primetite da nativno oglašavanje ne donosi pozitivne rezultate, je da li vaša platforma zaista odgovara vašim ciljevima i doseže li ciljnu publiku.

Iako se čini da su popularne nativne platforme za oglašavanje koje rade sa različitim izdavačima širom sveta siguran izbor za sve, male platforme bi mogle da budu bolji izbor za mala preduzeća ili u određenim industrijama..

Ako imate ili radite za malo preduzeće, često je bolje da ciljate prvenstveno klijente iz svoje zemlje ili u našem slučaju regionu. Baš zato, Native media je odličan izbor za vas.

Takođe, platforma za nativno oglašavanje treba da radi sa relevantnim izdavačima. Koji su specifični za vašu nišu, razmotrite platforme koje se udružuju sa izdavačima koji se fokusiraju na ove teme.

Nativni oglasi nisu dovoljno angažovani

U slučaju da želite da vaši nativni oglasi ostvaruju više klikova, treba revidirati same oglase. Možda zvuči kao kliše, ali sudeći po većini nativnih reklama, samo nekoliko oglašavača zna kako da kreira privlačne oglase.

Ne postoji univerzalna šema kada je u pitanju kreiranje nativnih oglasa. Treba da znate da preferencija publike može da se razlikuju u zavisnosti od puno faktora. Trendovi, kulture, jezici, niše – sve morate razmotriti pre nego što napravite sopstveni nativni oglas.

Na primer, za poslovnu kategoriju, crno-bele slike imaju 140% višu stopu učestalosti klikova. Suprotno tome, za kategoriju kućnih ljubimaca slike u boji imaju bolji učinak od crno-belih.

Ne promovišete kvalitetan sadržaj

Šta ako imate pristojan CTR, ali loše pokazatelje ponašanja korisnika? Možda postoje razni razlozi za ovaj problem, a mi ćemo ih opisati.

Nativno oglašavanje se ne odnosi samo na oglase, već i na kvalitetan sadržaj. Šta se dešava kada osoba klikne na vaš oglas? Da li ih podstičete da ostanu na vašoj veb lokaciji? Da li se razočaraju i napuste stranicu?

Za razliku od banera, nativno oglašavanje se smatra verodostojnijim zbog vrednosti koju nudi.

Odličan sadržaj može vam pomoći da posetioce veb stranice pretvorite u kupce, dok neželjeni sadržaj nesumnjivo šteti kredibilitetu vašeg brenda.

Da biste vodili uspešne kampanje nativnog oglašavanja, treba da postavite kvalitetan i relevantan sadržaj ispred svoje ciljne publike. Da li želite da promovišete članke koji su već objavljeni na vašem blogu? Zatim se zapitajte: „Zašto bi ljudi koji ranije nisu čuli za moj brend želeli da o njemu saznaju više?“ Da li ćete kreirati novi sadržaj za svoju predstojeću kampanju? Zatim, ne zaboravite da izvršite istraživanje publike pre nego što uopšte dođete do ove teme.

Nativni oglasi nisu relevantni sa sadržajem koji promovišu

Merila lošeg ponašanja mogu biti uzrokovana ne samo nekvalitetnim sadržajem, već i nedostatkom korespondencije između naslova i sadržaja.

Stvaranje učinkovitih nativnih oglasa je sjajno, ali je još važnije da vaši oglasi u potpunosti odražavaju sadržaj koji promovišu. Šta to znači?

Da li ste ikada kliknuli na neverovatno obećavajući naslov da biste saznali da članak nema nikakve veze sa obećanjem? Kapu vam skidamo ako niste.

Isto se moglo dogoditi i sa vašom kampanjom. Ako ste preterali sa pokušajem stvaranja zanimljivog oglasa, vaši napori mogli su se jednostavno okrenuti protiv vas. Zaintrigiran dopadljivim naslovom, posetilac se frustrira kada vidi sadržaj koji nema veze sa istim.

Ako je ovo problem, morate ponovo da pogledate svoje naslove. Neka odražavaju sadržaj do kojeg vode oglasi i koji će biti dovoljno zanimljivi da privuku pažnju vaše publike. Pokušajte da budete konkretniji. Možete li da pomenete brojeve? Uradi to. Koliko će tačno vaša publika imati koristi od čitanja ovog sadržaja? Spomenite baš to.

Zanemarujete tzv. putovanje kupaca

Nativni oglas nije tipični multimedijalni oglas čiji je cilj da dovede vašu ciljnu publiku na landing stranicu koja poziva posetioce da izvrše konverziju. U većini slučajeva, nativno oglašavanje je samo početak bliskog odnosa potrošača i brenda.

Razumevanje putovanja korisnika jednako je važno kao i odabir pravih opcija ciljanja. Bez toga će cela kampanja biti tzv. pucanje na slepo.

Da bi vaš marketing sadržaja uspeo, uskladite svoje marketinške napore sa putovanjem kupca.

Evo faza kroz koje vaš kupac prolazi na putu do kupovine. Stvorite sadržaj koji će vam pomoći da im privučete pažnju i negujete ih u bilo kojoj fazi. Koristite izvorno oglašavanje da biste ovaj sadržaj stavili ispred njih.

Faze putovanja kupca:

  • Razmatranje – „Moj brend već dugo nikako da postane prepoznatljivi. Mislim da je pravo vreme da preispitam svoj marketinški plan i pronađem alternativu, jer alternativa uvek postoji.“
  • Svest – „Saznajem da postoji odlično oružje da moj brend napokon postane prepoznatljiv – zove se nativno oglašavanje!“
  • Odluka – „Pošto nemam iskustva sa nativnim oglašavanje, odlučujem da pronađem nekoga ko će voditi kampanju i postavite je na Native Media platformu.

Ne možete očekivati da će ljudi odmah poželeti da kupe vaš brend, videći vaš nativni oglas. Ako ciljate novu publiku, ponudite im sadržaj koji će ih upoznati sa temom. Neka bude zanimljivo. Ako ponovo ciljate publiku koja posećuje vašu veb lokaciju, idite sa sadržajem koji će je približiti kupovini. Ostanite dosledni.

Niste uskladili KPI sa svojim ciljevima

Kada započnete novu kampanju, prvo definišete svoje ciljeve. Kada je vaša kampanja aktivna, definišete KPI-je koji vam pomažu da nadgledate efikasnost kampanje. Ako ne odaberete prave pokazatelje učinka nativnog oglašavanja, nije ni čudo što rezultati ne ispunjavaju vaša očekivanja.

Da li je vaša kampanja usmerena na izgradnju svesti o brendu? Tada ćete morati da nadgledate vidljive prikaze, klikove, pokazatelje ponašanja, ali ne i konverzije.

Ne smatrate „putovanje kupca“ delom vaše celokupne marketinške strategije

Budući da putovanje kupca nije tako jednostavno kao što bismo želeli, ne možete samo da pripisujete sve zasluge za konverziju poslednjem kliku. Ako se vaš kupac konvertuje nakon otvaranja vašeg biltena sa e-poštom, bilo bi dovoljno pošteno razmotriti ostale korake koji su prethodili ovoj radnji. Rešenja orijentisana na poslednji klik ne bi bila toliko efikasna bez alata koji privlače pažnju korisnika.

Kada je vaša kampanja usmerena na podsticanje konverzija, efikasnost nativnog oglašavanja ne treba meriti odvojeno, već kao deo vaše marketinške strategije. Treba da usmerite kupce ka levku prodaje iliti njihovom putovanju do željnog cilja – vaše usluge ili proizvoda.

Ne radite testiranje

Kako znati šta funkcioniše, a šta ne? Testirajte!

Bez testova ne možete da iskoristite puni potencijal svojih kampanja. Testovi će omogućiti  da se usredsredite na najbolje fragmente i prestanete da koristite fragmente koji ne funkcionišu.

Testirajte sledeće delove nativnog oglasa:

  • Formati oglasa
  • Naslovi i sličice
  • Vrste sadržaja
  • Publika
  • Izdavači

Izaberite vremenski period i nadgledajte ključne pokazatelje da biste utvrdili koja opcija ima veći uticaj. Ne zaboravite da testirate samo jednu varijaciju odjednom kako biste sa sigurnošću mogli znati šta je uzrokovalo razliku.

Ne proveravate odakle dolaze vaši klikovi

Možda trošite čitav budžet na ostvarivanje klikova sa veb lokacija izdavača koji vam nikada neće omogućiti konverziju.

Šta se događa sa saobraćajem koji dolazi sa određenih veb lokacija? Da li ostvarujete konverzije? Ako primetite hiljade potencijalnih klijenata koji dolaze sa neke potpuno nebitne veb lokacije koja teško da ikada postaju vaši kupci, morate ponovo da pogledate opcije ciljanja.

Nadgledajte svoje kampanje

Ovo su ključni aspekti koji mogu uticati na učinak vaše kampanje. Izbegavajte ove greške i sledite naše savete kako biste povećali efikasnost nativnog oglašavanja za svoj brend.

Neophodno je nadgledati kampanje dok su još uvek aktivne. Analizirajući ove podatke, moći ćete da unesete neophodne promene u trenutne kampanje i iskoristite u budućem oglašavanju.

Sada je ostalo samo još da se registujrete za oglašivača nativnog oglasa, pritiskom na dugme OVDE. Ukoliko vam nešto još nije jasno ili imate neko pitanje, u donjem desnom uglu nalazi se čet podrška.

Preporučujemo