Želite da budete frilenser? Prijavite se na FIVERR platformu!

by Tamara
Vreme čitanja: 8 minuta

Posao frilensera je danas jako aktuelan, naročito među mladim ljudima i studentima.

Pozitivne strane ovog posla su:

  • Fleksibilno radno vreme, koje sami određujete. Ustajete kad hoćete, idete na odmor kad vam se prohte, uzimate slobodan dan kad god vam je potreban…
  • Napredujete zahvaljujući svom radu i trudu. Ne čekate da šef bude raspoložen da vas unapredi. Nemate ni kolege koje mogu ukrasti zasluge za vaš rad.
  • Zarada koja je skroz korektna, dobri frilenseri koji razrade posao mogu zaraditi i preko hiljadu evra mesečno.
  • Ne morate svaki dan da viđate kolektiv koji vas nervira i iritira, niti da se prilgođavate određenim osobama. Sami određujete za koga ćete raditi.

Biti frilenser ima i svojih negativnih strana.  Jeste da možete da radite kad hoćete i koliko hoćete, ali to ne znači da treba da sedite skrštenih ruku, a novac vam pada sa neba. Zarada vam zavisi od učinka i morate mnogo da radite da bi ste nešto i zaradili. Ne možete da se oslonite na fiksni iznos primanja u toku meseca, radni staž i socijalno morate da uplaćujete sami. Biti frilenser često podrazumeva i noćni rad, jer je kod vaših klijenata dan i radno vreme, kada se kod nas uveliko spava.

Ukoliko ste spremni na određena odricanja, onda je posao frilensera prava stvar za vas. Postavlja se samo pitanje odakle početi. Naša preporuka jeste da to bude Fiverr ( Fajver ) platforma.

fiverr

Kako početi rad na Fiverr-u?

Postoji mnogo platformi za frilensere, ali smo odabrali Fiverr, jer ima zaista širok spektar poslova koje možete raditi. Tu su oni klasični poslovi poput grafičkog dizajna, pisanja, prevođenja, administrativnih poslova za virtuelne asistente, i drugo. Na Fiverr-u možete prodavati svoje fotografije, svoje karikature, snimiti neki video sa bilo kakvom tematikom pa ga ponuditi…

Fiverr je inače poznat po tome što se ovde može raditi sve i svašta, a kažu da svaka roba pronađe svog kupca, pa možete ponuditi i nešto drugačije usluge.

Kada odlučite šta želite da radite, potrebno je da napravite svoj profil. Registracija na Fiverr-u se ne razlikuje mnogo od registracije na drugim saJtovima ili platformama. Dakle, uđete na Fiverr-ov sajt, ukucate ime, prezime, korisničko ime, mejl, lozinku, itd. Na mejl vam stigne link za registraciju preko kojeg potvrdite svoju prijavu i to je to.

Na svom profilu popunite podatke u naznačenim poljima. Ništa specijalno, samo par reči o vama. Naravno sve treba da napišete na engleskom, jer će vaši klijenti biti iz raznih zemalja širom sveta i komunikacija je uglavnom na engleskom jeziku. Ako imate samo osnovno znanje iz engleskog koristite Google prevodilac i Grammarly platformu kako bi ste proverili da li ste gramatički dobro napisali podatke na svom profilu ili poruku za klijenta.

Da bi ste radili na Fiverr-u, potrebno je da imate i PayPal nalog, jer će vam se zarađeni novac uplaćivati ovim putem.

Kako funkcioniše Fiverr? Kako objaviti gig?

Sada kada imate svoj profil na Fiverr-u, vreme je da objavite svoj prvi gig. Ovo je već trenutak gde se dosta početnika zbuni i zapita: ,,Gig? Šta je sad pa to?”.

Gig je zapravo posao koji nudite. Šta više, reč gig je žargonski naziv za posao na engleskom jeziku. Recimo ako se bavite pripremom za štampu, napravićete gig u kojem ćete napisati da nudite ove usluge. Evo kako se objavljuje gig:

Dakle uđite na svoj profil, pa na opciju GIG. Kliknite na znak + ispod kojeg piše CREATE A NEW GIG, i time započinjete otvaranje novog giga.

Najpre napišite šta radite. Na naslovu giga će vam pisati ,,I will” ( prevod ,,Ja ću… ), a vi pišite nastavak. Ako pišete sadržaje za sajtove, potrebno je napisati: ( I will ) write a content for your web site. Ispod se na padajućem meniju bira kategorija ( na primer pisanje ), a ispod tip usluge što i nije obavezno ( pisanje za sajtove, pisanje mejlova, itd ). Možete napisati i search tags, odnosno ključne reči, kako bi potencijalni klijenti lakše pronašli vaš gig i tako vas angažovali. Na kraju sačuvajte unete podatke i prelazite na sledeći korak.

Na sledećem koraku pravite paket vaših usluga. Možete imati maksimalno tri paketa. Opet primer: ako pišete tekstove za sajtove stavićete, recimo, da vam je prvi paket tekst od petsto reči, drugi od hiljadu, a treći od dve hiljade reči. Za svaki paket napišete potrebne podatke: opis usluge, cenu, period izrade… Vašim klijentima se nudi i opcija revizije, odnosno ako im se nešto ne dopadne, da mogu da vam vrate rad, kako bi ste ga prepravili. Vi samo napišite i za koliko dana možete da odradite tu reviziju. Ako nemate da ponudite tri paketa, već želite samo jedan, onda na vrhu stranice, iznad tabele sa paketima imate opciju na koju treba da kliknete i polja za unos druga dva paketa će vam se zavtoriti.

Ove podatke sačuvajte i pređite na sledeću stranicu gde ćete uneti malo duži opis svog giga. Napišite da li imate iskustva, šta možete da ponudite, itd. Takođe, ako ste početnik bez iskustva, poželjno je da to naglasite, jer klijenti nikako ne vole da im se neko predstavi kao stručnjak, a da ne zna posao. Više će vas ceniti ako ste početnik koji je željan da uz njih nauči određene stvari.

Nakon što unesete tekst, kliknite na opciju za čuvanje i pređite na sledeću stranu, gde će vam se otvoriti prozor u kojem ćete napisati šta je sve potrebno da vam klijent dostavi da bi ste počeli sa radom.

Sledeći korak zahteva da unesete sliku, koja će predstavljati naslovnu fotografiju za vaš gig. Možete ubaciti i video. Na slici možete biti vi, nešto što asocira na posao kojim se bavite i slično. Najbolje je da sami napravite sliku, i da na njoj napišete koji posao radite. Slika je jako bitna jer privlači pažnju klijenata.

Pošto završite i ovaj korak, napravili ste svoj prvi gig i on će biti vidljiv na Fiverr-ovoj oglasnoj tabli sa poslovima. U svakom trenutku možete izmeniti nešto, tako što ćete ući na svoj profil, pa opciju GIG, a zatim klinkuti na strelicu koja se nalazi skroz desno u ravni sa vašim gigom, pa na opciju edit.

Kada klijent poželi da vas angažuje, obično će vam prvo poslati poruku i pitati za detalje. Kada zvanično poželi da vas angažuje klijent će odabrati određenu opciju na svom profilu, a vama stiže obaveštenje da ste zvanično dobili posao.

Tada kreće i odbrojavanje. Ako ste stavili da vam treba dva dana da uradite posao, brojač počinje da otkucava i dužni ste da završite sve u roku od 48h. Sad se vi verovatno pitate, šta ako idem na odmor ili sam ovaj vikend kod rođaka u Nišu na svadbi? Tada ne mogu da radim. Pre nego što odete na odsustvo, odaberite opciju na svoj profilu OUT OF OFFICE, i označite do kada ste zauzeti. U tom slučaju, odbrojavanje neće početi ako vas klijent angažuje za posao. Savet je da, ako vam na primer treba dva dana da odradite posao, pojačajte period izrade na tri ili četiri. Nikad se ne zna kakve obaveze mogu iskrsnuti, tako da je bolje da imate više vremena.

Odradili ste posao, i šta dalje? Na vašoj prepisci sa klijentom, imaćete zeleno dugmence na kojem piše DELIVER NOW. Klikom na njega, naznačili ste da je posao i zvanično završen, a otvoriće vam se polje u kojem ćete napisati poruku klijentu, možete prikačiti i prilog veličine do 1GB.

Ako nešto nije u redu, klijent ima tri dana fore da se pobuni. Ukoliko je sve ok, uplatiće vam vaš novac. Kada je klijent zadovoljan, može vam ostaviti i napojnicu. Pošto se završi uplata, ostavićete klijentu ocenu, a i on vama. Takođe, da naglasimo da Fiverr kao i svaka platforma uzima procenat od vaše zarade, kao naknadu za posredovanje u poslu. Naknada je 20%, što znači, ako ste zaradili 10$, dobićete 8$.

Novac koji ste zaradili biće prebačen na vaš profil, ali nećete moći odmah da ga podignete. U određenim danima, Fiverr prebacuje vaš novac u opciju AVAILABLE FOR WITHDRAWL i tek tada ga možete prebaciti na svoj PayPal nalog. Stanje zarade, proveravate na svom profilu, opcija EARNINGS. Ovde takođe možete videti, koji je sledeći datum kada će Fiver omogućiti povlaćenje novca na vaš PayPal nalog.

Kako se istaći u moru drugih frinensera na Fiverr-u?

Imajte na umu da na Fiverr-u radi još mnogo ljudi i nije lako istaći se.  Probajte da privučete pažnju sa ovim metodama:

  • Dobra naslovna slika za vaš gig: već smo pomenuli da će slika najviše pažnje privući i da je poželjno da i na fotografiji piše čime se bavite.
  • Ubacite i video, koji povećava vidljivost giga za 40%.
  • Budite ljubazni kada vam klijenti pošalju poruke, zahvalite se na interesovanju, bez obzira da li žele da vas angažuju ili ne.
  • Ponudite nešto drugačije. Recimo ako se bavite pisanjem, recite da ste stručni u određenoj oblasti ( pisanje dijeta, knjiga, naslovnih strana na sajtovima ) ili ako radite dizajn, napišite da ste posebno stručni u dizajnu knjiga, muzičkih postera i slično.
  • Možete napraviti i svoj sajt. Nakitite ga svojim iskustvom i radovima. Priložite link do sajta na svom profilu, kako bi klijenti mogli da vide vaše radove. Tako ćete delovati ozbiljnije i profesionalnije.

Svoj sajt možete reklamirati na internetu, kako bi ste mu povećali broj poseta, i na taj način možda našli i neke nove klijente. Najboji način za to jeste preko Native Media platforme.

Native Media je platforma koja se bavi nativnim oglašavanjem. To znači da će reklama za vaš sajt biti postavljena na sajtove i blogove koji se bave sličnom tematikom: ako ste grafički dizajner, reklama će se pojaviti na sajtovima koji se bave srodnom temom.

Pri tom, neće delovati kao dosadna standardna reklama, već kao još jedan tekst na datom sajtu/blogu. Imaće primamljiv naslov koji će privući vašu ciljnu grupu klijenata, a to su ljudi kojima trebaju vaše usluge.

Ne brinite, ulaganje je krajnje minimalno. Nativnu kampanju možete započeti sa samo 25 evra. Napravite svoj profil preko ovog linka i informišite se detaljnije.

Dodatna zarada za sve frilensere!

Čime god da se bavite, dodatna zarada nikada nije na odmet. Native Media vam pruža i mogućnost da zaradite novac, mimo svog posla.

Sve što je potrebno da uradite jeste da napravite svoj profil na Native Media platformi. Ako budete imali problema oko registracije ili ako budete imali neke nedoumice, slobodno pišite operaterima preko čet boksa.

Nakon što napravite profil, idite na opciju REFERRAL PROGRAM i preuzmite link. Link pošaljite svojim prijateljima i poznanicima, koji:

  • Imaju svoj sajt ili blog pa žele da zarade od reklama koje će Native Media postaviti na njihove stranice. Postali bi takoreći izdavači za Native Media. Svaki put kada neko klikne na reklamu koja se nalazi na njihovom blogu, oni dobijaju određenu sumu novca.
  • Ili ako žele da se reklamiraju preko interneta i da dobiju povoljnu, a veoma efikasnu reklamu, tj da postanu oglašivači na Native Media… Reklamiranje na internetu je danas veoma bitno, jer se potrošači informišu na veb sajtovima kada žele da kupe nešto.
Preuzmite kod na referral programu i ostvarite dodatnu zaradu.

A šta vi imate od toga? Pa za svakog novog izdavača koji se registruje na Native Media preko vašeg referal linka, dobićete 6% od njegove zarade, a za svakog novog oglašivača 7% od sume koju je uložio u oglašavanje.

Link ne morate slati samo svojim poznanicima. Možda ne poznajete nikog kome bi ovi poslovi koristili. Ali zato možete promovisati link na internet forumima, Fejsbuk stranicama posvećenim IT sektoru ili preduzetnicima, itd.

Uz malo truda, možete pronaći nekoliko izdavača ili oglašivača, i na taj način imate zaradu, a da pri tom nemate nikakvu radnu obavezu!